Cauta articole

10 oct. 2011

Corectarea si stornarea documentelor justificative

Corectarea documentelor justificative

În documentele justificative si în cele contabile nu sunt admise:
  • stersaturi, 
  • modificari sau alte 
  • asemenea procedee, precum si
  • lasarea de spatii libere între operatiunile înscrise în acestea sau file lipsa. 
Corectarea erorilor se face prin taierea cu o linie a textului sau a cifrei gresite, pentru ca acestea sa poata fi citite, iar deasupra lor se scrie textul sau cifra corecta.
Corectarea se face în toate exemplarele documentului si se confirma prin semnatura persoanei care a întocmit/corectat documentul justificativ, mentionandu-se si data efectuarii corecturii. 
Nu se admit corecturi pentru documentele pe baza carora se primeste, se elibereaza sau se justifica numerarul; in acest caz documentul întocmit gresit se anuleaza si ramane în carnetul respectiv. 
La corectarea documentului justificativ în care se consemneaza operatii de predare-primire a valorilor materiale si a mijloacelor fixe este necesara confirmarea, prin semnatura, atat a predatorului, cat si a primitorului.

Stornarea documentelor justificative 

În cazul stornarilor, pe documentul initial se mentioneaza numarul si data notei de contabilitate prin care s-a efectuat stornarea operatiunii, iar în nota de contabilitate de stornare se mentioneaza documentul, data si numarul de ordine ale operatiunii care face obiectul stornarii. 
Corectarea înregistrarilor facute în contabilitate se face numai pe baza notelor de contabilitate întocmite în acest scop.

Surse:
Legea contabilitatii 82/1991
Ordinul 3512/2008

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

va rugam sa introduceti doar comentarii in legatura cu subiectul discutat. multumim pentru intelegere.